Het verhaal van Anouar en Hafida

Anouar komt al 8 jaar naar Omega. Vier dagen per week bezoekt hij de 18+ groep ‘Jetski’. Anouar heeft het erg naar zijn zin op deze groep en de 18+ afdeling van Omega. Anouar helpt graag met klusjes en gaat regelmatig op bezoek bij andere groepen.

Hafida: ‘We zijn via een medewerker van Omega hier terechtgekomen en we zijn heel erg tevreden over de zorg die op Jetski geboden wordt.’ Anouar kan zelf, door middel van fluisteren en pictogrammen, aangeven wat hij wil en hoe het met hem gaat. ‘Anouar is eigenlijk altijd vrolijk op Omega. Hij heeft fijn contact met zijn begeleiders en ervaart zijn verblijf op Jetski als prettig.’

Er worden veel activiteiten gedaan. ‘Het zijn er te veel om op te noemen, maar Anouar gaat bijvoorbeeld vaak fietsen of helpt bij huishoudelijke klusjes. Dat soort activiteiten zijn heel waardevol voor Anouar.’

Betrokken

Anouar wordt, elke dag dat hij naar Omega komt, gehaald en gebracht door (een van) zijn ouders en soms komt zijn zus ook mee. Hafida: ‘We hebben daardoor veel contact met de begeleiders en dan bespreken we wat er speelt in de zorg rondom Anouar. We worden dan ook geïnformeerd over de zaken die op Omega spelen en bijvoorbeeld over de voortgang van doelen.’