Omega is een dagbehandelingscentrum voor kinderen en volwassenen met (zeer) ernstig verstandelijke en meervoudige beperkingen, met een gemiddeld ontwikkelingsniveau van onder de 12 maanden. We hebben zestien groepen: veertien groepen in de Fritz Dietrich Kahlenbergstraat en twee groepen in de Marius Meijboomstraat.
Omega is opgericht door ouders. Deze ouders zochten adequate dagbesteding voor hun thuiswonende kind en vonden dat nergens. Nog steeds zijn ouders de belangrijkste partners van de medewerkers van Omega omdat zij meer weten van hun kind dan wie dan ook.
Wij gaan ervan uit dat al onze kinderen en volwassenen mogelijkheden hebben. Omega stimuleert hun ontwikkeling en bevordert hun participatie in de maatschappij.

Ons team
Zorgteam
Ondersteunende diensten
Binnen de afdeling ondersteunende diensten werken administratieve en facilitaire medewerkers, een HR-adviseur, keukenpersoneel, een kwaliteits- en een beleidsmedewerker, iemand die roosters maakt, en een medewerker indicaties.
Management
Het managementteam bestaat uit de directeur-bestuurder, drie zorgmanagers en een manager ondersteunende diensten. Een managementassistent ondersteunt ons MT.
Voorzieningen
Alle groepsruimtes zijn ruim en licht en ingericht naar de behoeften van de mensen die bij ons dagbehandeling volgen. Alle groepsruimten hebben een buitenruimte: naast de balkons die aan iedere groepsruimte grenzen is er een ruim terras en een binnentuin waar het in de zomermaanden heerlijk toeven is.
De gangen in het pand zijn breed en drempelloos. Op verschillende plekken hangt spelmateriaal. Op de beide etages is een grote keuken.


Zwembad
Omega heeft een inpandig zwembad, met extra warm water. Het zwembad heeft een tillift, een in hoogte verstelbare vloer en een bubbelbad.
Als ouder of begeleider van een van onze kinderen of volwassenen kunt u samen komen zwemmen. Bel daartoe met onze administratie. We vragen u voorafgaande aan het zwemmen een verklaring te ondertekenen.
Snoezelruimte

Praktische informatie
Sluitingsdagen 2025
Omega is gesloten op:
- 1 januari 2025: nieuwjaarsdag
- 21 april 2025: tweede paasdag
- 5 mei: bevrijdingsdag
- 29 mei: hemelvaartsdag
- 9 juni 2025: tweede pinksterdag
- 21 november 2025: studiedag voor onze medewerkers
- 25 december 2025: eerste kerstdag
- 26 december 2025: tweede kerstdag
Verantwoording
Stichting Omega heeft een Raad van Toezicht en een Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur is mevrouw ir M.C. (Marike) Groenendijk.
Onze Raad van Toezicht heeft vijf leden waarvan er een is benoemd op voordracht van onze ouderraad en een is benoemd op voordracht van onze ondernemingsraad. Momenteel zijn lid van onze Raad van Toezicht:
- mevrouw A.C.A.D. (Angelina) Bakker
- de heer G.C.M. (Gerard) Meyer
- mevrouw H.M.J. (Hedwig) Slot, voorzitter
- de heer M.P. (Mark) Companjen
- mevrouw C.D.M. (Clara) van Karnebeek
Onze ouderraad
Ouders hebben een belangrijke en gewaardeerde rol binnen Omega. De ouderraad is het formele medezeggenschapsorgaan. Deze raad komt circa vier keer per jaar bijeen, wisselt uit over de gang van zaken op Omega, geeft adviezen aan de bestuurder en heeft instemmingsrecht over bepaalde voorgenomen besluiten van de bestuurder. Momenteel zijn lid van onze ouderraad:
- Hanna Yoo, penningmeester
- Ikran Said
- Jolanda Zoomer
- Shirley Vlaminkx
- Paul Paree, voorzitter
Belangrijke documenten
KvK nummer: 41197047 ; RSIN: 006380682; AGB-code: 70705103
Klantenregeling
Klachten
Uitingen van ontevredenheid en klachten nemen wij altijd serieus en wij doen er alles aan om deze naar tevredenheid te behandelen.
Als je een klacht hebt en je komt er met de direct betrokken medewerker niet uit, neem dan contact op met de manager van die medewerker. Als je klacht daarna niet is verholpen, dan kun je je wenden tot de directeur-bestuurder van Omega.
Lees verder over: Klachten over toepassing van de Wet Zorg en Dwang
Vertrouwenspersoon
Als je het uiten van een klacht lastig vindt, dan kun je daarbij ondersteund worden door een vertrouwenspersoon. Onze vertrouwenspersoon is onafhankelijk, onpartijdig en werkt oplossingsgericht. Zij biedt een luisterend oor, informeert je over je rechten, adviseert over te ondernemen stappen en helpt je de klacht te formuleren. Ook word je begeleid bij de klachtenprocedure. Jouw wensen en hoe je de situatie beleeft zijn daarbij het uitgangspunt.
Dorothe Hoekstra, tel. 06 – 38 99 04 17, is onze vertrouwenspersoon.
Geschillencommissie
Als je vindt dat je klacht niet naar tevredenheid is behandeld, dan kun je je richten tot de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg.
Hier vind je de Klachtenregeling van Omega.