Stichting Omega zoekt per 1 september as een Orthopedagoog voor 21 uur per week

Wil jij werken met kinderen en volwassenen met (zeer) ernstig verstandelijke en meervoudige beperkingen en krijg je er energie van samen met het team elke dag te streven naar een goed leven voor onze deelnemers? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Omega is een specifiek dagcentrum en expertcentrum in Amsterdam. Het centrum biedt begeleiding en behandeling aan (zeer) ernstig meervoudig beperkte kinderen en volwassenen (z) emvb. De nadruk ligt op transdisciplinaire samenwerking en samenwerking met de ouders. Elkaar zien werken en over de grenzen van je eigen vakgebied heen kunnen kijken zijn hierbij van belang. Wij werken met speciaal voor deze doelgroep ontwikkelde programma´s o.a. de LACCS methodiek en het programma Perspectief.

Wat ga je doen?

Elke dag is anders en uitdagend.  Als Orthopedagoog ben je binnen het transdisciplinair team de inhoudelijk eindverantwoordelijke voor de geboden behandeling en begeleiding. Je geeft operationele en functionele aanwijzingen aan de leden van het transdisciplinair team. Je komt te werken op groepen met kinderen en volwassenen. Onderdeel van deze functie is ook, wanneer je daar de juiste training voor gevolgd hebt of ervaring hebt, het werken als Laccs coach vanuit ons LACCS coachingsplan.

Wat vragen wij van jou?

• Een universitaire, afgeronde opleiding orthopedagogiek, eventueel aangevuld met de opleiding Orthopedagoog Generalist. Bekendheid met de Laccs methodiek is een pre.
  • Belangrijk is het hebben van affiniteit met kinderen en volwassenen met meervoudige beperkingen. Ervaring met de doelgroep is geen eis, wel wenselijk.
  • Je weet de behandeldoelen en interventies te onderbouwen en te communiceren naar je team, collega’s en ouders.
  • Je beschikt over de competenties om een team de leiden en bent in staat het team te coachen bij de behandeling en zorgverlening.
  • Je hebt doorzettingsvermogen en geduld bij het zoeken naar de juiste diagnose in complexe situaties en bij de begeleiding van kinderen en deelnemers waarbij vaak sprake is van een langzame ontwikkeling.
  • Je bent bekend met het doen van diagnostisch onderzoek en de diverse instrumenten die gebruikt worden bij onze (z)evmb doelgroep.
  • Je bent in staat systematisch en analytisch te werken bij het opstellen van het opvoedings-ondersteuningsprogramma en bij het dragen van verantwoordelijkheid voor de diagnostiek en behandeling.

Een baan in een bijzondere werkomgeving met een prettige werksfeer waar collegialiteit hoog in het vaandel staat. Een kleinschalige organisatie die in ontwikkeling is en waar ieders specifieke deskundigheid belangrijk is.

Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor een jaar met de intentie tot een vast contract. Salaris en arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Gehandicaptenzorg. De functie van orthopedagoog is ingeschaald in FWG 65.

Interesse?

Meer informatie kan worden verkregen bij de collega’s orthopedagogen, of de manager Ellen van Breemen tel. 020-6994225.

Wil je meer informatie over Stichting Omega? Kijk op onze website www.stichtingomega.nl.

Solliciteren kan tot 15 mei as  t.a.v. afdeling HR met een email naar hr@stichtingomega.nl.

De gesprekken zullen naar verwachting eind mei plaatsvinden.